Reklam
Kalle Zackari Wahlström frontar Electrolux kampanj
Publicerad: 22 mars 2017, 11:56
Medieprofilen Kalle Zackari Wahlström utmanas av kocken Edin Dzemat i att laga en elegant middag med hjälp av Eletrolux Sous Vide-ugn. Gästerna han lagar för, är kräsna kockar.
För att marknadsföra Sous Vide-ugnen från Electrolux tog Pool hjälp av både Kalle Zackari och "Kockarnas kamp"-vinnaren Edin Dzemat. Träningsgurun Kalle Zackari Wahlström, som gärna utmanar andra, fick lov att steppa upp och laga en riktig gourmetmiddag för ett gäng kräsna kockar. Till sin hjälp hade han en Sous Vide-ugn från Electrolux.
Kampanjen är en del av Electrolux nya koncept "Make life delicious". I Norden gjordes fyra olika inspelningar med lokala kockar och influencers som är kända i respektive land.
– Idén bygger på att det är nästintill omöjligt att misslyckas med middagen när du har en Sous Vide-ugn. Trots att du inte är en stjärnkock, säger Johanna Bergbom, projektledare på Pool.
Filmerna är producerade av Naive.
Uppdragsgivare Electrolux:
Linda Tylestedt, Campaign Manager Nordic
Ann Ålund, Project Manager Nordic
Thomas Chatzopoulos, Marketing Activation Director, EMEA Region
Arbetsgrupp Pool:
Arvid Axland, strateg
Johanna Bergbom, projektledare
Therese Andersson, produktionsledare
Eva Inde, produktionsledare
PJ Lindqvist, art director
Jenny Åberg Hüttner, copywriter
Emma Sandler, original
Cecilia Wassberg, praktikant
Produktionsbolag: Naive
Mårten Lindsjö, regissör
Alice Ängeby, producent
Josefin Eriksson, exekutiv producent
Influencers:
Sverige: Kalle Zackari Wahlström & Edin Dzemat
Norge: Caroline Berg Eriksen & Jan-Erik Hauge
Danmark: Julie Zangenberg & Thomas Herman
Finland: Eeva Kolu & Kristian Voujärvi