Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kampanj: Hur många skäl behöver du för att gå med i Försvarsmakten?

Publicerad: 3 April 2017, 07:50

Foto: Faksimil

I höstas kom den första delen av Försvarsmaktens kampanj "Du nya, du fria", producerad av Volt. Nu kommer uppföljningen, "Hur många skäl behöver du?" med fokus på att locka folk till försvaret.


Ämnen i artikeln:

AcneVoltReklamB-reel filmsFörsvarsmaktenOttoboni

"Du nya, du fria" är den första kampanjen Volt producerat för Försvarsmakten, som tidigare samarbetade med DDB Stockholm. I höstas kom den första delen där målet var att kommunicera vad Försvarsmakten gör och vad de står för. Den nya delen, "Hur många skäl behöver du?", ska locka nya rekryter till Försvarsmakten.

– Dels står våra anställda dagligen upp för alla Sveriges viktiga demokratiska friheter. Samtidigt finns det mer individuella skäl, som att man får träna på arbetstid eller att man får utveckla sin ledarskapsförmåga, säger Nemo Stjernström, projektledare Försvarsmakten.

I mars beslutade regeringen att återinföra totalförsvarsplikten och man räknar med att en tredjedel av kvoten täcks av inkallade medan övriga förväntas anmäla sig frivilligt.

– Kampanjen är lika relevant oavsett plikt eller frivillighet. På detta sätt kan vi inspirera unga till att frivilligt söka. Samtidigt visar vi de pliktade att utbildningen kan vara till nytta för både Sveriges och deras egen framtid, säger Robert Forss, Marknadschef Försvarsmakten.

Kampanjen kommer att sträcka sig över print, utomhus, digitalt, TVC och bio. De digitala delarna har gjorts i samarbete med Ottoboni, reklamfilmerna är regisserade av B Reel Films regissör Mikael Marcimain och stillbilderna tagna av Acnes Erik Wåhlström.

Se filmerna längre ned i artikeln.

Arbetsgrupp Försvarsmakten:

Robert Forss- Marknadschef

Nemo Stjernström- Projektledare

Johan Landegren- Varumärkesstrateg

Pia Ohlén- Internkommunikation

Anders Sjödén- Digitala medier

Anders G Jansson- Bildkoordinator

Henrik Ströby- kampanjanalys

Volt:

Malin Almqvist – Projektledare

Camilla Ryttare - Produktionsledare

Henrik Stampe – Strateg

Linus Bronge – AD

Oskar Pernefeldt – AD

Jörgen Berglund – AD

Johanna Johansson – AD

Lisa Vaccino – AD

Petter Nylind – Copywriter

Daniel Vaccino – Copywriter

Cornelia Wangel - Planner

Erica Knutsson Thelin – Planner

Per Sturesson – Digital Producer

Åsa Stjärnquist – Originalare

Staffan Kjellvestad – Visualizer

Simón Jesus Ubeira – Motion Designer

Acne Photography:

Erik Wåhlström, Fotograf

Maria Somajo, Producent

Sofia Quintero, Agent

B-Reel Films:

Mikael Marcimain – Regissör

Rikard Åström – EP

Lina Ehrenpreis – Producent

Always Frank:

Johan Svensson – Byråproducent

PhD:

Eva Samuelsson – Kundansvarig

Ottoboni:

Pär Stålberg - Produktionsledare

Linda Lagergren - Produktionsledare

Magnus Lindeberg - Front-end-utveckling

Andreas Viklund - Front-end-utveckling

Motti Rapport - Back-end-utveckling

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.