Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Kampanj: Keolis lyfter fram sin betydelse för ett hållbart Stockholm

Publicerad: 12 November 2018, 09:46

Reklambyrån Ellermore hjälper kollektivtrafikföretaget Keolis att lyfta sin roll i "Sveriges största miljörörelse". Målet är att få bussresenärerna känna sig stolta över att åka kollektivt och hålla ut, trots ett bitvis stökigt Stockholm.


Ämnen i artikeln:

KeolisEllermoreReklam

Keolis ansvarar för delar av SL:s busstrafik i Stockholmsregionen. I dagsläget gör infrastruktursatsningar och vägarbeten som kräver trafikomläggningar att det är svårt att ta sig fram i Stockholmstrafiken. Med en ny kampanj som lanseras i dag vill Keolis ta tillfället i akt att berömma resenärerna och vilken roll bussen spelar för ett framkomligt och hållbart Stockholm.

– Målet för kampanjen är att våra resenärer ska vilja fortsätta att ta bussen, trots de utmaningar vi har i trafiken. Bussen är ju lösningen på problemen. Inte minst med tanke på att en buss kan rymma 120 personer, i bilarna sitter i snitt 1,3 personer. Bussen ersätter alltså 92 bilar i trafiken! Dessutom drivs alla bussar i SL-trafiken av fossilfria bränslen, säger Pia Rohdin, marknads- och kommunikationschef, affärsområde Stockholm, på Keolis i ett pressmeddelande.

Det är inte första gången som Keolis, för SL:s räkning, "byter skrud" för att visa sin betydelse som samhällsförbättrande kollektivtrafikföretag.

– Det är väldigt tacksamt att arbeta med ett varumärke som är så betydelsefullt för miljön och samhällsutvecklingen. Och som klarar av att agera allt från "propplösare" och "kökapare" till "Sveriges största miljörörelse, säger Johan Good, creative planner på Ellermore i en kommentar.

Kampanjen rullas ut på bussar, banners, utomhusenheter och i dagstidningar i Stockholmsområdet mellan 12 november och 9 december.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

KeolisEllermoreReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.