fredag9 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kampanj om barndomsstress ska nå 25 miljoner millennials

Publicerad: 3 oktober 2018, 07:53

Foto: Skärmdump / Youtube

Center for Youth Wellness och Evolution Bureau vänder sig till "millennials" för att uppmärksamma negativa barndomsupplevelser.

Ämnen i artikeln:

ReklamKampanjPR-kampanjReklamkampanj

AH

Alex Hartelius


Stress och motgång är inte bara ett problem som vuxna brottas med. Forskning visar att negativa barndomsupplevelser blir allt vanligare bland yngre generationer, vilket kan leda till en skadeeffekt på hjärnans utveckling och risk för att både fysiskt och mentala beteendestörningar ökar.

Nu lanserar det amerikanska Center for Youth Wellness och Evolution Bureau en kampanj som ska öka medvetenheten om giftig stress bland unga. Förhoppningen är att kampanjen ska leda till att allmänheten tidigare fångar upp unga individer som brottas med psykisk ohälsa.

– Giftig stress är en hälsofråga där barnens biografi blir deras biologi. Det primära målet med "Stress Health" är att hjälpa föräldrar förstå vilken kraft de besitter för att motverka giftig stress hos sina barn, säger Jabeen Yusuf, kommunikation- och marknadsdirektör på Center for Youth Wellness, till Adweek.

I en kortfilm på två minuter får vi följa med en unge vars morgonrutiner är allt annat än positiva. Ölflaskor packas ner i en soppåse, ett stort hål i väggen som vittnar om bråk, en däckad pappa som stoppas om och en mamma som får en ispåse till sina blåmärken.

Kampanjen kommer att synas i samtliga medier och pågå under hela 2019. Målet är att nå ut till 25 miljoner "millennials".

Arbetsgrupp:

Client: Center for Youth Wellness
CEO/Founder: Dr. Nadine Burke Harris
Executive Director: Chris Padula
Chief Medical Officer/VP of Innovation: Dr. Jonathan Goldfinger
Director of Marketing & Communication: Jabeen Yusuf

Agency: EVB
Chief Creative Officer: John Reid
Chief Operation Officer: James Gassel
Senior Producer: Kimberly Grear
Producer: Tori Robertson
Art Director: Will Hammack
Copywriter: Dave Stich
Production Company: Variable, Brooklyn
Director: Lloyd Lee Choi
Director of Photography (DP): Daniel Stewart
Executive Producer: Tyler Ginter, Alex Friedman
Producer: Justin Realmuto

Editorial: Cartel Edit, Santa Monica
Editor: Andy McGraw, Matt Berardi
Executive Producer: Lauren Bleiweiss
Producers: Greer Bratschie, Ail Reed

Music: Hook & Line
Composer: Bryan Senti

Color Grade: Motion Picture Company
Colorist: Mark Gethin
Producer: Rebecca Boorsman

Sound: One Union Recording
Eben Carr, Matt Wood
Executive Producer: Vickie Sornslip

Kampanjfilm hittar du här:

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev