Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kampanj ska få flera att kolla sitt drickande

Publicerad: 9 juni 2014, 11:40

I lanserar IQ kampanjen"För att livet leker...". Målsättning är att få fler personer att testa sina alkoholvanor på Alkoholprofilen.se genom att visa hur lätt det är att hitta tillfällen för att dricka alkohol.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Kampanjen pågår hela sommaren och består av banners, printannonser samt en ny film.

Allt är framtaget av IQ:s reklambyrå Forsman & Bodenfors.

– Vi vet att vardagsdrickandet ökar och under sommaren finns det många tillfällen  att dricka. Med den här kampanjen vill vi få människor att reflektera över varför  och hur man dricker, säger Magnus Jägerskog, vd på IQ i ett pressmeddelande.

I samband med kampanjen har Alkoholprofilen.se fått uppdaterats för att göra testet mer lättillgängligt och användarvänligt oavsett för alla plattformar.

Kampanjens webbyrå är Thomson Interactive, mediebyrå är Scream och produktionsbolag är Bacon Sthlm.

Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Christina Luttropp-Voquer, Magnus Jägerskog, IQ
Projektledare: Maria Bergkvist
Produktionsledare: Helena Lignell
Art Director: Ted Mellström
Copywriter: Jacob Nelson  
Formgivare: Ellinor Bjarnolf/Axel Söderlund  
Byråproducent: Jens Odelbring
Produktionsbolag: Bacon Sth
Regissör: Tomas Jonsgården  
Exekutiv producent: Magnus Åkerstedt
Postproduktion: Chimney Pot  
Original/repro: F&B Factory  
Bannerproduktion: F&B Factory

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.