Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kampanj ska hjälpa niondeklassare välja gymnasium

Publicerad: 22 november 2012, 10:57

Borås Stad och reklambyrån Mecka hjälper Borås niondeklassare att hitta magkänslan inför gymnasievalet. På kampanjsidan "Hitta din magkänsla" kan eleverna, via Facebook, ta hjälp inför sitt gymnasieval.


Ämnen i artikeln:

Mecka

På sajten "Hitta din magkänsla" är det niondeklassarens magkänsla som  står i fokus. Genom tio widgets kan eleven skapa sig en uppfattning om  lämpliga gymnasieprogram och reflektera över allt som kan påverka deras  val.

I och med kopplingen till Facebook kan eleven få hjälp av sina vänner på olika sätt.

– Kampanjen bygger på insikten att de behöver en plattform där de både  kan ha roligt och samtidigt få informationen samlad och lättillgänglig.  Huvudsyftet är naturligtvis att informera om de kommunala skolorna och  deras program, men här blandar vi nytta med nöje på ett lekfullt och  spännande sätt. Målet är att de skall få en lika bra magkänsla för sitt  gymnasieval som för de fyra kommunala skolorna som står bakom kampanjen,  säger Anders Kåpe, projektledare på Mecka i en kommentar.

Sajten rymmer också filmer och information om alla gymnasieprogram och  genom sidan kan de också ställa frågor till gymnasieskolornas studie-  och yrkesvägledare.

Utöver kampanjsidan ingår DR, utomhus och Facebook-annonsering i kampanjen.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Mecka

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.