Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 november 2012, 10:57
Borås Stad och reklambyrån Mecka hjälper Borås niondeklassare att hitta magkänslan inför gymnasievalet. På kampanjsidan "Hitta din magkänsla" kan eleverna, via Facebook, ta hjälp inför sitt gymnasieval.
Ämnen i artikeln:
MeckaPå sajten "Hitta din magkänsla" är det niondeklassarens magkänsla som står i fokus. Genom tio widgets kan eleven skapa sig en uppfattning om lämpliga gymnasieprogram och reflektera över allt som kan påverka deras val.
I och med kopplingen till Facebook kan eleven få hjälp av sina vänner på olika sätt.
– Kampanjen bygger på insikten att de behöver en plattform där de både kan ha roligt och samtidigt få informationen samlad och lättillgänglig. Huvudsyftet är naturligtvis att informera om de kommunala skolorna och deras program, men här blandar vi nytta med nöje på ett lekfullt och spännande sätt. Målet är att de skall få en lika bra magkänsla för sitt gymnasieval som för de fyra kommunala skolorna som står bakom kampanjen, säger Anders Kåpe, projektledare på Mecka i en kommentar.
Sajten rymmer också filmer och information om alla gymnasieprogram och genom sidan kan de också ställa frågor till gymnasieskolornas studie- och yrkesvägledare.
Utöver kampanjsidan ingår DR, utomhus och Facebook-annonsering i kampanjen.
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
Mecka