Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kampanj uppmanar att riva av kuponger från kvinnas ansikte

Publicerad: 29 oktober 2012, 14:47

I ny kampanj för hudkräm ombeds förbigående riva av kuponger från billboard för att visa skönhetskrämens effekt samtidigt som man får rabatt.


En interaktiv billboard föreställandes ett kvinnoansikte gjort av  tusentals kuponger för hudskrämen Burt’s Bees Intense Hydration och  frågan "Does your skin feel dry and flaky?" skapar uppmärksamhet, skriver AdWeek.

Personer  som går förbi billboarden på en gata i Minneapolis, USA, ombeds riva  bort kuponger, vilket ger dem rabatt på produkten, samtidigt som det  visar en ny bild av kvinnan med vackrare hud.

Resultatet efter  användandet av skönhetskrämen.

Bakom kampanjen står byrån Baldwin&.

Linus Fremin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.