Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kampanj visar skillnaden som många inte känner till

Publicerad: 6 Februari 2015, 14:13

På kampanjsajten Knegdeg.se för förhandlings- och samverkansorganisationen PTK får besökaren veta vad ett kollektivavtal är värt i pengar vid olika tillfällen i livet. Ester har tagit fram kampanjen utifrån konceptet "Dina pengar – med och utan kollektivavtal".


Ämnen i artikeln:

Ester

Ester fick i uppdrag av PTK att öka kunskapen kring kollektivavtalets fördelar. Lösningen tyckte byrån var självklar: Att på ett lättillgängligt och lekfullt och konkret sätt visa skillnaden för en individs pengar – med och utan kollektivavtal.

Resultatet blev sajten knegdeg.se där besökaren väljer område och får en konkret summa, baserad på lön och ålder.   Sajten är uppbyggd kring sex områden som belyser de olika skedena i livet då man tjänar på ett kollektivavtal - Förälder, Mellan jobb, Sjuk, Arbetsskada, Pension och Döden.

Ester har gjort sex filmer som visar samma person men i två olika scenarion, för att dramatisera skillnaden.   Reklamfilmerna går upp på bio och i online-medier i samband med att kampanjen drar igång under vecka 7.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ester

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.