Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 Februari 2015, 14:13
På kampanjsajten Knegdeg.se för förhandlings- och samverkansorganisationen PTK får besökaren veta vad ett kollektivavtal är värt i pengar vid olika tillfällen i livet. Ester har tagit fram kampanjen utifrån konceptet "Dina pengar – med och utan kollektivavtal".
Ämnen i artikeln:
EsterEster fick i uppdrag av PTK att öka kunskapen kring kollektivavtalets fördelar. Lösningen tyckte byrån var självklar: Att på ett lättillgängligt och lekfullt och konkret sätt visa skillnaden för en individs pengar – med och utan kollektivavtal.
Resultatet blev sajten knegdeg.se där besökaren väljer område och får en konkret summa, baserad på lön och ålder. Sajten är uppbyggd kring sex områden som belyser de olika skedena i livet då man tjänar på ett kollektivavtal - Förälder, Mellan jobb, Sjuk, Arbetsskada, Pension och Döden.
Ester har gjort sex filmer som visar samma person men i två olika scenarion, för att dramatisera skillnaden. Reklamfilmerna går upp på bio och i online-medier i samband med att kampanjen drar igång under vecka 7.
Ämnen i artikeln:
Ester