Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kampanjen där alla återvinnare blir vinnare

Publicerad: 5 juli 2019, 07:02

Förpacknings- och tidningsinsamlingen FTI, kanske mest kända för de gröna återvinningsstationerna, vill tillsammans med Prime lyfta hur alla tjänar på återvinningen.


Ämnen i artikeln:

PrimeReklam

Trots att de allra flesta svenskar har en relation till de gröna återvinningsstationerna är det få som känner till varumärket Förpacknings- och tidningsinsamlingen, FTI. Tillsammans med Belgien är Sverige bäst i Europa på att återvinna förpackningar och tidningar, en topplacering FTI vill att vi ska behålla.

Tillsammans med Prime har man nu tagit fram en kampanj som dels ska öka känndedomen om varumärket FTI men också visa på hur alla tjänar när vi återvinner.

– Jag är så otroligt stolt över det vi gör på FTI, men det är få som känner till att det är vi som samlar in förpackningar och tidningar i Sverige och ser till att de kan återvinnas. Med den här kampanjen vill vi på ett lättsamt och roligt sätt visa upp vår fina verksamhet och att alla faktiskt vinner när man återvinner, säger Veronica Foberg Gustafsson, kommunikationschef på FTI.

Kampanjen kommer utöver TV även visas utomhus.

– Det har varit så glad och härlig energi genom hela projektet, från första presentation till slutgodkännande. Nu håller vi tummarna för att kampanjen lyckas förmedla samma pepp till alla återvinnare där ute. Visst, det kan vara lite geggigt och kletigt att ta hand om sitt gamla skräp, men det är sjukt värt det! säger Hanna Belander, creative director på Prime.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

PrimeReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.