Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kampanjen som bygger på rykten och förväntningar

Publicerad: 27 februari 2015, 14:43

Bild från hemsidan

I samband med söndagens lansering av nya Samsung Galaxy har DDB gjort en kampanj som utgår från spekulationer. Något som uppmärksammats på flera håll runt om i världen.


Ämnen i artikeln:

The IndependentDDB Stockholm

Den omtalade kampanjen, signerad DDB Stockholm, kretsar kring hemsidan Is This the Next. Sajten uppdateras varje dag med en ny modell som tagits fram utifrån de senaste ryktena som cirkulerar om nya Galaxy. Några exempel på modeller av telefoner som ligger ute på sajten är en som är gjord enbart i glas, en trekatnig modell och en med en krockkudde.

– Det viktigaste med en produktlansering år 2015 är vad som händer innan lanseringen. Vi ville ta tillvara på den hype som finns och bygga kampanjen kring det, säger Samsung Category Marketing Manager Telecom Maria Åkerberg.

Kampanjen har uppmärksammats i flera stora internationella publikationer, som The Independent och ABC News.

På sajten sker också en nedräkning till världspremiären som äger rum på Unpacked i Barcelona nu på söndag. Dagen efter inleds World Mobile Congress. Då går också kampanjen in i nästa fas och utbyts då av bland annat filmer, banners och utomhusreklam.

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.