Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kampanjen som driver med dina vänners kassa kampanjidéer

Publicerad: 7 oktober 2015, 14:32

Har du vänner och familj utanför reklambranschen som tipsar dig om sina "briljanta" kampanjidéer? Effie Awards har tagit ett grepp på fenomenet i en ny kampanj.


Alla kreatörer som någon gång tvingats utstå en pitch från en vän eller familjemedlem kan säkerligen relatera till de sju videor från Effie Awards – USAs svar på 100 Wattaren – som har gjorts av The VIA Agency.

Kampanjen går under parollen "Not every idea is a good idea" och kommer att gå på Youtube och Facebook och på Effie Awards egna sajt.

– Alla som arbetar i den här branschen har fått idéer pitchade från vänner och familj. De är inte så att idéerna nödvändigtvis är dåliga. De skulle bara inte klara den verklighet vi befinner oss i varje dag, säger Kristen Kriisa, senior copywriter på The VIA Agency, till Adweek.

– Att komma på en idé är enkelt. Men att ta idén vidare till något kraftfullt, effektfullt och effektivt är en annan historia. Det är därför Effie Awards är en så viktig tillställning. Effie hyllar jobb som faktiskt uppnått vad de föresatt sig att göra, säger Jake Benjamin, cd på The VIA Agency.

Se filmerna här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.