Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kampanjen som gör Adweek mållös

Publicerad: 17 oktober 2013, 12:12

Då och då kommer en historia som är så anmärkningsvärd att du blir mållös. Adweek menar att berättelsen om den indiske pojken Saroo Brierley är just en sådan berättelse.


Ämnen i artikeln:

Adweek

Saroo Brierley separerades från sin familj vid fem års ålder.

Han klev  på ett tåg av misstag och hade ingen aning om hur han skulle ta sig hem.

Sarro Brierley adopterades av en familj i Australien och ägnade inte mindre än 25 år  av sitt liv att leta rätt på sin familj – med endast en vag bild av var  han växte upp.

Sedan kom Google Earth.

Saroo Brierley började  sitt sökande vid tågstationen där han hittades. Han använde timme efter timme åt att på ren virtuell väg söka igenom indiens gator tills han  rent mirakulöst fann den plats där han växte upp.

Han lyckades sedan hitta vägen till sitt barndomshem och återförenades med sin mamma och sina syskon.

Adweek menar att historien är så otrolig och att man kommer att ”gråta och glömma att det är en annons för Google.”

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Adweek

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.