Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kampanjen som inte kostade skjortan

Publicerad: 4 December 2015, 10:30

Eton Closets vinner 100-wattaren.

Foto: Tillsammans Sthlm

Etons skjortor har funnits sedan 1928, men utan att direkt lyckas variera sina produkter. Med kampanjen Eton Closets ökade försäljningen rejält på bara tre månader. Nu vinner företaget en 100-wattare.


Ämnen i artikeln:

Tillsammans Sthlm100-wattaren

Med kampanjen Eton Closets B2B byggdes fem konceptuella garderober för män med olika stilar. Utifrån garderoberna skapades ett massivt bibliotek med bilder och filmer från de totalt 32 stilar som skapades.Etons säljkår blev utrustade med fem säljkollektioner istället för en.

Detta resulterade i 85 nya kundkonton globalt – som slog målet om 37 stycken med 129 procent. Lagerförsäljningen ökade med 136 procent.

Sveriges Annonsörer belönar nu Eton för sin effektiva kommunikation med en 100-wattare i kategorin Företag. Konceptet gjordes med Tillsammans Sthlm.

Motiveringen lyder:
”Förflyttning av ett varumärke i en konservativ bransch kan vara lika svårt som att förflytta berg. Men omsorgen om och förståelsen för återförsäljarledet var en välinvesterad vänlighet som betalade sig direkt. Att underlätta för andra att göra ett bra jobb är inte bara generöst utan också ett vinnande koncept. Och när en kampanj - som inte heller kostar skjortan - genererar så avsevärt många fler nya kunder är det extra anmärkningsvärt. Grattis Eton och välkommen ut ur en synnerligen lyckad garderob!”

75-wattaren går till SL och Ehrenstråle DDB med SL Buss-iness Class. 50-wattaren går till Matting och Mecka för Stand up Marathon.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.