Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kampanjen som lanserar sista Milleniumboken

Publicerad: 26 Augusti 2019, 07:01

"Hon som måste dö" kommer få stor exponering i Pocketshops butiker.

Lanseringen av den sista delen av Milleniumboken är en av årets största händelser inom den svenska bokvärlden. Bakom kampanjen för "Hon som måste dö" står kommunikationsbyrån Nosy.


Ämnen i artikeln:

NorstedtsStieg LarssonReklamNosy

Milleniumserien är en av Litteratursveriges största framgångar och har sålt i närmare 100 miljoner exemplar världen över. De tre inledande böckerna författades av Stieg Larsson men sedan hans bortgång har istället David Lagercrantz tagit över ansvaret.

Förra veckan släpptes vad som sägs bli den sista delen i bokserien om Lisbeth Salander och Mikael Blomkvist. Bakom den globala lanseringen står svenska Nosy. Byrån har tagit fram det visuella koncept som under den närmsta tiden kommer att synas i utomhus, digitalt och på sociala medier. De har även tagit fram butikskampanjen som inletts på 47 marknader.

– Reaktionerna från de internationella Millenniumförlagen har överlag varit väldigt positiva och den svenska kampanjen har börjat fantastiskt bra, säger Kajsa Loord, kommunikationsansvarig på Norstedts Förlag, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp Norstedts Förlag:
Olle Lidbom, Kommunikationschef på Norstedts Förlag
Kajsa Loord, Kommunikationsansvarig på Norstedts Förlag

Arbetsgrupp Nosy:
Mirja Kais, Projektledare
Filip Lindquist, Creative Director
Karin Nilsson, Copywriter
Kevin Krooks, Art Director
Rikard Rogeland, Filmproducent
Andreas Sandberg, Multidesigner

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.