Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 Augusti 2019, 07:01
"Hon som måste dö" kommer få stor exponering i Pocketshops butiker.
Lanseringen av den sista delen av Milleniumboken är en av årets största händelser inom den svenska bokvärlden. Bakom kampanjen för "Hon som måste dö" står kommunikationsbyrån Nosy.
Milleniumserien är en av Litteratursveriges största framgångar och har sålt i närmare 100 miljoner exemplar världen över. De tre inledande böckerna författades av Stieg Larsson men sedan hans bortgång har istället David Lagercrantz tagit över ansvaret.
Förra veckan släpptes vad som sägs bli den sista delen i bokserien om Lisbeth Salander och Mikael Blomkvist. Bakom den globala lanseringen står svenska Nosy. Byrån har tagit fram det visuella koncept som under den närmsta tiden kommer att synas i utomhus, digitalt och på sociala medier. De har även tagit fram butikskampanjen som inletts på 47 marknader.
– Reaktionerna från de internationella Millenniumförlagen har överlag varit väldigt positiva och den svenska kampanjen har börjat fantastiskt bra, säger Kajsa Loord, kommunikationsansvarig på Norstedts Förlag, i ett pressmeddelande.
Arbetsgrupp Norstedts Förlag:
Olle Lidbom, Kommunikationschef på Norstedts Förlag
Kajsa Loord, Kommunikationsansvarig på Norstedts Förlag
Arbetsgrupp Nosy:
Mirja Kais, Projektledare
Filip Lindquist, Creative Director
Karin Nilsson, Copywriter
Kevin Krooks, Art Director
Rikard Rogeland, Filmproducent
Andreas Sandberg, Multidesigner