Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kampanjen som ska ena ressugna amerikaner

Publicerad: 24 februari 2016, 09:46

Ett flygplan med beslutsångest

Foto: Skärmdump

Är det möjligt för 150 främmande männsikor att komma överens om ett gemensamt resmål?


Ämnen i artikeln:

Reklam

Ingen kan ha undgått att det amerikanska presidentvalet är i full gång. Natten till onsdagen tog Donald Trump hem vinsten i Nevada och skillnaderna mellan demokrater och republikaner har aldrig varit tydligare. Nu har amerikanska flygbolaget JetBlue släppt en reklamfilm där budskapet är det rakt motsatta.

Under en vanlig flight får passagerarna möjlighet att vinna en betald tur-och returresa till vilken av bolagets destinationer som de vill. Men det finns en hake; de måste alla 150 personer bestämma sig för samma resmål. För att rösta gäller handuppräckning med blå och röda skyltar och passagerarna har till slutet på resan på sig att luta sig över mittgången och komma överens.

Hur det går? Ja, se själv. Kampanjen har blivit mycket omtalad på amerikanska sajter som Adweek och fått nästan 100.000 visningar på ett dygn bara på Youtube.

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.