Reklam
Kampanjen som ska lansera Google Home i Sverige
Publicerad: 24 oktober 2018, 12:09
Kampanjen fokuserar på hur röstassistenten Google Home kan fungera som stöd i en rörig vardag och är framtagen av Nord DDB.
De kommande åren spås så kallade röstassistenter få en allt större del i våra vardagliga liv. På den amerikanska marknaden har röstassistenter som Amazons Alexa och Googles Google Home redan fått stor penetration. Men framtill i dag, då Google Home släpps, har ingen av dem funnits tillgängliga på svenska.
I samband med lanseringen släpper även Google en rad reklamfilmer som ska marknadsföra assistenten. Filmerna, som är framtagna av Nord DDB, kommer att gå på TV och i digitala kanaler.
Det är de första filmerna Nord DDB gör för Google, huruvida det ska ses som inledningen på ett längre samarbete vill dock byrån inte uttala sig om. Tidigare i år bröt Google med Edelman Deportivo, som lade ned sitt Stockholmskontor, och en del av uppdraget gick istället till Jung Relations.