Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kampanjen som ska lyfta JC

Publicerad: 1 Mars 2013, 08:26

JC:s vårkampanj.

Till våren satsar krisande JC på att marknadsföra sitt jeansmärke Crocker. Här är den nya kampanjen signerad Frankenstein Studio.


Ämnen i artikeln:

Frankenstein

Under hösten hjälpte Frankenstein Studio till med att ta fram JC:s nya kommunikationsplattform. En del var namnbytet från JC Jeans & Clother till JC Jeans Company.

Nu till våren satsar de helhjärtat på att lyfta fram jeansen i den nya kampanjen.  
– Crocker är ett av Sveriges största jeansmärken, och har sedan starten 1976 alltid exklusivt funnits på JC. Vi anser att Crocker har stor potential att ta en ännu större plats på marknaden vilket vi jobbar stenhårt med att uppnå, säger Marthyn Inghamn, vd JC Jeans Company i ett pressmeddelande.  

Bolaget befinner sig under hård press i konkurrensen på retailmarknaden och har gjort stora förluster. Vårens satsning är av mycket stor betydelse.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Frankenstein

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.