Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kampanjen som ska rädda SJ:s höst

Publicerad: 8 oktober 2012, 11:17

I höst fokuserar SJ på att locka fler passagerare. Man gör det i en bred satsning där tyngdpunkten ligger på kommunikation av priset. King och MRM Stockholm har skapat kampanjerna.


Ämnen i artikeln:

King

De senaste åren har SJ försökt bemöta kritiken kring förseningar med stora reklamsatsningar. Förra året gjorde man sin största reklamsatsning på tre år.

I morgon lanserar SJ en ny kampanj signerad reklambyrån King och den digitala partnern MRM Stockholm.
– I höst fokuserar vi på att kommunicera pris för att driva volym till vår affär. Den här kampanjen kommer att användas långsiktigt och gå under hela hösten, säger Maria Höglund marknadschef på SJ.

Kampanjen bygger på ett erbjudande där SJ ökar antalet lågprisbiljetter.

Varför väljer ni att fokusera på pris just in höst?
– Det är alltid viktigt att driva in volym och försäljning, i höst får priset vara bäraren av den kommunikation vi gör.

Kampanjen kommer att synas i tv, på internet, i kvällspressen och i Metro. Med en tyngdpunkt på tv och det digitala.
– Vi riktar oss brett. Filmerna är bara tio sekunder långa. Tyngdpunkten ligger den här gången på erbjudandet, säger Maria Höglund.

Arbetsgrupper

King
Josefine Wallin AD, Linda Elers Copy, Lina Söderqvist Projektledare och Lena Ivarsson Produktionsledare.

MRM Stockholm

Fredrik Hildebrand, Art Director

Jessica Kugelberg, Copywriter

Staffan Smedfors, Projektledare

Catharina Fagerlund, Produktionsledare

Karin Johanson och Tobias Vermehren, Designer

Alonso Diaz och Joakim Gordillo, Utvecklare

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

King

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.