Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Kampanjen som ska sälja Apollos resor till sommaren

Publicerad: 28 December 2015, 07:48

I mellandagarna gick Apollos nya sommarkampanj upp, signerad Tillsammans Sthlm. Kampanjen är en del i konceptet "Charter på riktigt" och rullas ut i Sverige, Norge, Danmark och Finland.


Ämnen i artikeln:

Tillsammans SthlmApolloReklamfilm

Apollo är i dag Nordens tredje största reseaktör och filmerna, fyra stycken totalt, knyter an till de egna produkterna Apollo Sports och Apollo Mondo. Tillsammans Sthlm tog hem Apollo-kontot för den nordiska marknaden efter en pitch under senvåren.

De första filmerna kom i augusti i det nya konceptet "Charter på riktigt". Under kampanjperioden såg man en sjudubblad försäljningsökning för Dubai, jämfört med motsvarande period föregående år. Även inom segmentet långresor såg man en fördubblad försäljning. Inom träningsresor skedde en 25-procentig försäljningsökning, enligt ett pressmeddelande.

– Vi har under hösten satsat på att ta fram en bred och flexibel plattform som signalerar semester- lugn och premium moments, samtidigt som vi kan vara tydliga med våra erbjudanden. Med "Charter på riktigt" vill vi förmedla en modern charterprodukt. Våra resor till Dubai är ett bra exempel där vi paketerar det bästa av flyg och hotell till, tack vare vår volym, ett väldigt konkurrenskraftigt pris. Eller våra professionella träningsresor som ligger långt ifrån den traditionella charterresan. Båda initiati- ven lockar helt nya kundgrupper till oss, säger Eva Lundström, nordisk marknadschef på Apollo i ett pressmeddelande.

I den nya kampanjen presenteras även ett nytt inslag i form av Apollos nya ljudlogotyp, framtagen i samarbete med kompositören Daniel Bengtson. En melodislinga som dels ska fungera som avsändarförstärkare i reklamfilmerna, men också finns i en längre version som kommer att användas som bakgrundsmusik i Apollos contentsatsningar.

–  I denna kampanj har vi byggt på med en massiv contentsatsning som jag är övertygad kommer att ge ännu större resultat. Vid sidan framgångarna i köpta medier har vi även under hösten tagit oss till att bli Sveriges mest engagerande varumärke på Facebook, säger Johan Falk, kundansvarig på Tillsammans Sthlm i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.