Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kampanjen som smälter samman med Facebook

Publicerad: 17 mars 2011, 12:47

Ett par fårskinnsbyxor, en köttätande växt och en burk inlagda pixlar från hittegodsavdelningen ska locka nya studenter till Högskolan på Gotland. Idag lanseras skolans nya reklamkampanj som huvudsakligen kommer att spridas på Facebook.


Foto: Kärnhuset/Högskolan på Gotland.

Kampanjen cirkulerar kring hemsidan hittegods.hgo.se där besökaren kan välja olika saker från skolans hittegodsavdelning och sedan para ihop dessa med någon av sina Facebook-vänner. Ett par fårskinnsbyxor, en köttätande växt och en burk inlagda pixlar är några av sakerna man kan välja.

– Prylarna i sig väcker kanske inget omedelbart ha-begär. Värdet ligger i att de är lite udda och annorlunda. Man skojar med sin kompis och försöker vinna grejen åt honom eller henne istället för att tävla åt sig själv, säger Jonas Järnfeldt, i ett pressmeddelande.

Kampanjen fortsätter fram till 15 april, som är sista ansökningsdatum för utbildningarna. Då avgörs även var hittegodset kommer att ta vägen.

– Högskolan på Gotland är en av Sveriges minsta och de har väldigt annorlunda utbildningar, såsom speldesign och arkeologi. Det vi vill göra är att hjälpa unga människor att tipsa varandra om högskolan och att skapa ett intresse, säger Jonas Järnfeldt, till Resume.se.

Susanne de Paulis, informatör på Högskolan på Gotland:

– Att plugga på Gotland är annorlunda. Hittegods-kampanjen ger en vink om den speciella stämningen på högskolan och våra utbildningar. Vi visste från början att vi ville inkludera våra nuvarande och tidigare studenter på något sätt och är mycket nöjda med resultatet, säger hon i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står reklambyrån Kärnhuset.

Kärnhusets arbetsgrupp:

Jonas Järnfeldt, projektledare
Lea Kovac, ad
Björn Colliander, copywriter
Juliana Fritzhand, copywriter
Thomas Kahn
, webbutvecklare
Lisa Rönngren, produktionsledare

Malin Carlehäll

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.