Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kampanjen som vill riva rasbarriärerna i skönhetshyllan

Publicerad: 7 April 2016, 09:30

Beroende på vilken etnicitet du tillhör får du antingen vända dig till "skönhetshyllan" eller till "etnicitetshyllan" för att köpa till exempel smink eller hårfärg i USA. Det vill Shea Moisture ändra på med sin nya reklamfilm Break The Walls.


Ämnen i artikeln:

USADroga5

När man köper skönhetsprodukter i USA finns det en hylla märkt med "Beauty" och en hylla med "Ethnic". Och ja, på båda hyllorna återfinns samma produkter. Skillnaden är bara att ena hyllan är ämnad för personer med "annan etnicitet".

Varumärket Shea Moisture vill riva barriären och väljer att ta upp problemet i deras nya reklamfilm. Filmen Break The Walls är framtagen av reklambyrån Droga5 och är Shea Moistures första, skriver Adweek.

Här kan ni se varumärkets reklamfilmsdebut. Se gärna också det lite längre klippet där vi får följa med bakom kulisserna och höra de medverkandes syn på att bli exkluderad från skönhetshyllan.

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

USADroga5

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.