Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Kan inte ta en paus bara för att vi vinner hela tjottablängen”

Publicerad: 26 Januari 2017, 07:53

Magnus Jakobsson och Ikeas "Google Therapy".

Ikea, SAS och Pressbyrån. Där har ni några av Åkestam Holsts guldkalvar i årets omgång av Månadens Kampanj. – Vi firar med extremt hårt arbete. Vi kan inte ta en paus bara för att vi vinner hela tjottablängen i Månadens 2016, säger Magnus Jakobsson, cd på Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerÅkestam HolstMagnus JakobssonMånadens Kampanj

Grattis till totalvinsten i Månadens kampanj! Hur känns det?
– Det känns verkligen jätteroligt att vinna totalen i månadens år 2016, och framförallt roligt att vi bara under ett år skapat så mycket bra, omtalad, intressant och effektiv kommunikation för våra kunder. Fantastiskt, helt enkelt.

Hur firar ni?
– Vi firar med extremt hårt arbete. Vi kan inte ta en paus bara för att vi vinner hela tjottablängen i Månadens 2016. Vi fortsätter, utan paus, att göra storartad kommunikation för våra kunder. Det är planen.

Forsman & Bodenfors har prenumererat på totalsegern i Månadens kampanj i flera år nu. Vad är det som gör att ni lyckas slå dem 2016?
– Jag gillar mycket av det Forsman och andra bra byråer gör. Det är inget att hymla med. Att vinna tävlingar handlar alltid om kreativitet och hantverk, men även en del om flyt och momentum. Så även här. Med det sagt, vilket jävla år. Bra jobbat av oss, givetvis. Man blir stolt.

Vad är du själv mest nöjd med under året och vad drar du för lärdomar?
– Jag är allra mest nöjd med att jag under året rekryterat en del av Sveriges allra bästa medarbetare, och dessutom fått stifta bekantskap med befintliga begåvningar på byrån, säger Magnus Jakobsson, och fortsätter:

– Vad gäller jobben från i år så var det en spännande utmaning att tillsammans med Ikea ta fram konceptet "Där livet händer", och att vi fick chansen att ta till exempel SAS vidare till nya höjder rent kreativt. Mina lärdomar är de jag alltid har efter varje år: Ge människor som verkligen vill och kan chansen, så kommer det att hända bra grejer. Låt dem visa vägen för andra. "Kan dom så kan väl för fan jag!" ska alla känna. Det bästa som finns om man vill göra bra jobb är att omge sig med människor som vill precis det, och lever för att göra det. Jag har byggt hela min så kallade "karriär" på att vilja och orka när nästan ingen annan gör det. Har man inte det i sitt DNA, så funkar det oftast inte. Tid och rum måste lösas upp om storverk ska skapas. De som inser det har framtiden i sin hand på riktigt.

Hur ska ni göra för att vinna 2017 igen?
– Jag tror inte att det är något man planerar inför direkt. Månadens är en bra temperaturmätare på vad som görs i Sverige under tävlingsperioderna. Men jag antar att man kan räkna med en och annan pallplats om man gör bra saker. Och det tänker vi ju i alla fall fortsätta med, som sagt.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.