Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kanal 5-profiler lyfte Bris

Publicerad: 19 oktober 2009, 10:09

Några av Kanal 5:s mest kända programledare ställde upp för att locka fler medlemmar till Bris, Barnens rätt i samhället.
Resultatet: 1 500 nya medlemmar – en ökning med 18 procent.


Ämnen i artikeln:

Kanal 5Bris

Kampanjen – med profiler som Filip Hammar och Fredrik Wikingsson, Roomservice-killarna Johnnie Kriegström och Mattias Särnholm, Pontus Gårdinger, Arga snickaren Anders Öfvergård och Sofia Wistam – gick i somras i både Kanal 5 och Kanal 9.

Tittarna uppmanades att bli medlemmar i Bris.

Och det gav resultat i form av 1 500 nya medlemmar – en ökning av medlemsantalet med 18 procent.

Medlemsintäkterna ger Bris att rekrytera, kvalitetssäkra och genomföra utbildning av tio nya ideella jourare i Bris stödverksamhet för barn och unga”, skriver Bris i ett pressmeddelande.

– Vi kan tydligt se att kampanjen bidragit till nya autogivare och spontana gåvor, vilket är väldigt glädjande, säger Heléne Tibblin, ansvarig för företagsrelationer på BRIS och fortsätter:

– Det har också varit betydelsefullt för oss att synas under sommaren, vilken är en period då utsatta barn ofta har det än svårare, fortsätter Heléne Tibblin.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Kanal 5Bris

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.