Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kända e-sportare extraknäcker på Mediamarkt i ny kampanj

Publicerad: 30 November 2018, 08:44

Två av Sveriges största e-sportare, Jonas "Sp4zie" Ring och Tobias "Tejbz" Öjerfalk uppmärksammar Mediamarkts gamingutbud i ett samarbete med United Screens.


Ämnen i artikeln:

ReklamUnited Screens

I samband med Mediamarkts nya reklamkampanj lanserar e-sportarna sponsrade vloggar på YouTube, där de testar på att jobba på Mediamarkt och guidar tittarna genom Mediamarkts sortiment.

– Vi har ett brett utbud av gamingprodukter och det känns därför naturligt att
samarbeta med Sp4zie, Tejbz och United Screens. Vi vet att en stor del av vår
målgrupp inom gaming nås via den här typen av kanaler och har därför valt att
synas i två av Sveriges största vloggar. Både Sp4zie och Tejbz står för ett roligt och
engagerande innehåll och vi ser fram emot att följa resultatet av kampanjen, säger
Anna Olofsson, Digital Marketing Manager på MediaMarkt Sverige, i ett pressmeddelande.

– MediaMarkt är ett varumärke som alltid har legat i framkant när det kommer till
innovativ reklam, och därför känns det helt rätt att använda sig av youtubers i form
av Sp4zie och Tejbz, som båda kan prata till gamingmålgruppen på ett engagerat
och involverande sätt, kommenterar Olivia Lindahl, kundansvarig, United Screens.

Kampanjen startar 29 november och är beställd av Anna Olofsson, digital marketing manager, MediaMarkt Sverige och Jonathan Segerberg, social media specialist, MediaMarkt Sverige.

Ämnen i artikeln:

ReklamUnited Screens

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.