Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Kändes som en Hollywood-film"

Publicerad: 17 Januari 2008, 15:06

Fredrik Ljungberg – som robot. Landslagsstjärnan har fått högteknologiska spiror i Pumas nya reklamfilm inför EM. – Det kändes som vi gjorde en Hollywood-film, säger han.


Ljungberg i Puma-kampanjen som bland annat kommer att synas i tv med start i dag.

West Hams Fredrik Ljungberg är en av frontfigurerna globalt för Pumas nya ” v1.08”-kollektion som är inriktad på snabbhet – att med hjälp av företagets nya teknik få det försprång som kan vara guld värt på fotbollsplanen.

Och Ljungbergs robotlika ”speed legs” i nya reklamfilmen inför EM vore nog inte helt fel för Sverige att använda som offensivt vapen i Schweiz/Österrike i sommar.

Kampanjen är producerad av den danska byrån Robert/Boisen & Like-Minded. Filmen spelades in i fjol och Ljungberg verkar gilla konceptet.

– Det är en riktigt cool, futuristisk kampanj, precis som många av Pumas produkter. Det kändes som vi gjorde en Hollywood-film, säger Ljungberg i en kommentar.

Reklamfilmen har Sverige-premiär i dag på TV3/TV6,TV4 Sport, Kanal 5, Voice och på Eurosport.

–Snabbhet har alltid legat oss varmt om hjärtat i fotbollskampanjerna. Vi vill vara unika och här har vi dragit det till sin spets och tagit en titt i kristallkulan för att se hur det skulle kunna se ut i framtiden med Pumas teknologi. Vi vill vara kreativa för att nå mågruppen (framför allt yngre), säger Rickard Kull, marknadschef på Puma i Norden, till Resume.se.

I kampanjen har Ljungberg sällskap av Barcelonas Samuel Eto’o, Chelseas nyförvärv Nicolas Anelka, Juventus-målvakten Gianlugi Buffon, Liverpools gänglige forward Peter Crouch samt Stuttgarts Mario Gomez.

Är skadebenägne Ljungberg ett lika självklart val nuförtiden som när han var firad stjärna i Arsenal?
– Ja, absolut. Han är minst lika aktuell. Han är kapten i landslaget och en av dem man bygger ett lag kring. När han inte är med märks det. hans varumärke är minst lika starkt nu som tidigare. Jobben han gjort i modevärlden har hjälpt till att stärka hans varumärke, säger Rickard Kull.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.