Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kändisar frontar Nike

Publicerad: 26 Januari 2011, 15:39

Nike går ut i en svensk kampanj på Facebook signerad Tewonder. Frontfigurer är friidrottaren Angelica Bengtsson och artisten Agnes Carlsson.


Ämnen i artikeln:

FacebookNikeTewonder

Ny kampanjen "Make yourself".

Den nya kampanjen ”Make yourself” är ett globalt initiativ, men unikt för Sverige är Facebook-applikationen som Tewonder har skapat.

Tanken är att användarna på Facebook antar olika träningsutmaningar för sig själva. De kan också utmana andra användare att träna mer. Jobbar du tillräckligt hårt i from av träningsinsatser, statusuppdateringar och uppladdade bilder lan du bli medlem i ”Make yourself team”.

Till applikationen tillkommer två träningsfilmer med de båda affischnamnen.

– En sund och vältränad kropp kommer inte av sig själv, den är förtjänad. Vi vill utnyttja varje individs vilja och kraft mot en sundare livsstil. Agnes och Angelica  är perfekta förebilder för andra tjejer som vill komma igång med träningen. De har båda visat att om man satsar 100% kan man gå hur långt som helst, säger Sara Althini, Brand Manager för Womens training på Nike Sverige i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Projektledare: Fabian Zwedberg, Tewonder

Produktionsledare: Sofia Carlsson,  Tewonder

AD:Pontus Oras, Tewonder

Copy:Johan Sahlström, Tewonder

PR: Louise Sondlo, AWB

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

FacebookNikeTewonder

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.