Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 Januari 2011, 15:39
Nike går ut i en svensk kampanj på Facebook signerad Tewonder. Frontfigurer är friidrottaren Angelica Bengtsson och artisten Agnes Carlsson.
Ny kampanjen "Make yourself".
Den nya kampanjen ”Make yourself” är ett globalt initiativ, men unikt för Sverige är Facebook-applikationen som Tewonder har skapat.
Tanken är att användarna på Facebook antar olika träningsutmaningar för sig själva. De kan också utmana andra användare att träna mer. Jobbar du tillräckligt hårt i from av träningsinsatser, statusuppdateringar och uppladdade bilder lan du bli medlem i ”Make yourself team”.
Till applikationen tillkommer två träningsfilmer med de båda affischnamnen.
– En sund och vältränad kropp kommer inte av sig själv, den är förtjänad. Vi vill utnyttja varje individs vilja och kraft mot en sundare livsstil. Agnes och Angelica är perfekta förebilder för andra tjejer som vill komma igång med träningen. De har båda visat att om man satsar 100% kan man gå hur långt som helst, säger Sara Althini, Brand Manager för Womens training på Nike Sverige i ett pressmeddelande.
Projektledare: Fabian Zwedberg, Tewonder
Produktionsledare: Sofia Carlsson, Tewonder
AD:Pontus Oras, Tewonder
Copy:Johan Sahlström, Tewonder
PR: Louise Sondlo, AWB
Fredrik Thambert