Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Känga till Sj: Miriam Bryant och Johan Rabeus i reklamfilmer om tåg som kommer i tid

Publicerad: 8 april 2016, 08:01

Foto: Kampanjbild

Mtr Express låter Miriam Bryant i en mardröm komma för sent till en spelning på Debaser Medis – för att sedan vakna upp på Mtr Express, som såklart är i tid.


Ämnen i artikeln:

MTR Express

Resumé har tidigare berättat om Mtr Express satsning ”Ticket to love” med Hanapee, och kan nu avslöja att tågoperatören spelat in nya reklamfilmer i veckan. Återigen är det sträckan Stockholm–Göteborg som är i fokus, men denna gång med musikern Miriam Bryant och skådespelaren Johan Rabeus.

Mtr Express är ett tåg som kommer i tid – till skillnad från Sj. Det är budskapet, enligt marknadschef Per Nasfi, som är mitt i arbetet med att klippa filmerna.

– Vi är landets punktligaste snabbtåg mellan Stockholm och Göteborg och har tio procentenheter bättre punktlighet än Sj, trots att vi kör på samma spår. Det är anmärkningsvärt med tanke på att de i 150 år har hävdat att de sena ankomsterna är spårens fel.

Kändisarna, som valts för deras ”ikoniska” status i de båda städerna, har i sina respektive mardrömmar i reklamfilmerna gjort ett ”dåligt val" av resa.

Miriam

– I Miriams fall handlar det om att hon kommer för sent till en konsert på Debaser Medis i Stockholm på grund av det försenade tåget. Men sedan vaknar hon upp på ett av våra tåg och inser att det bara var en mardröm. Johan drömmer att han ska tolka Elvis på en scen i Göteborg, springer genom staden iklädd Elviskläder, innan han kommer fram till en tom scen. Men även han vaknar förstås på ett av våra tåg.

Mtr Express finns som enda tågoperatör inte med på Sj:s hemsida och syftet med reklamsatsningen är därför dessutom att öka kännedom om hur man bokar deras resor. Filmerna rullas ut i TV4 på tisdag kommande vecka.

Säsong ett av satsningen Ticket to love rullar på webben nu, men snart kommer även den andra, berättar Per Nasfi.

– Vi ska köra en tävling där de som delar avsnitten är med och tävlar om en biljett till ”singeltåget”, som ska vara två tåg som avgår fyllda med 100 singlar vardera, ett från Stockholm och ett från Göteborg. Tågen möts halvvägs i Skövde där de ska ha en heldag med aktiviteter. Vi spelar in både resan och dagen, som sedan används till säsong två.

Per Nasfi avslutar:

– Vi bygger ut infrastrukturen mellan städerna och minskar avståndet. Vi vill gifta ihop Stockholm och Göteborg.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

MTR Express

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.