Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kaniner smälter hjärtan i ny kampanj

Publicerad: 23 oktober 2015, 10:12

Kaninerna i ny kampanj för General Mills flingor.

I General Mills nya reklamkampanj tävlar tio ursöta kaniner om att bli nästa modell för flingpaketet Trix. Varning för sötchock.


Ämnen i artikeln:

Reklamkampanj

Flingorna Trix har funnits sedan 1958 och under åren haft tio olika tecknade figurer på sina paket. Nu vill de hitta en riktig kanin och har därför inlett en casting som nu kan ses i en reklamfilm. Kampanjen rullar under #RealTrixRabbit och barn, föräldrar och familjemedlemmar uppges skicka in bilder på deras kaniner. Kampanjen pågår även i sociala medier.

”Vi känner att det här är en bra möjlighet för våra Trix-fans att bli kreativa, visa deras husdjur och dela engagerande innehåll”, säger Steve Bruch, marknadschef för General Mills flingor, i en pressrelease.

Se castingen här nedan.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Reklamkampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.