Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kaninmodehysteri i England

Publicerad: 22 Oktober 2009, 06:57

Att folk vill ha samma designkläder som kändisar använder är en sak. Men nu köper britterna samma modedesign som tecknade reklamkaninen Caramel Bunny klär sig i. Fallon London står bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

CadburyFallon

Caramel Bunny.

Nyligen röstade läsarna i en brittisk tidning fram Caramel Bunny som den tredje sexigaste tecknade figuren efter Betty Boop och Jessica Rabbit

Hon hade sin storhetstid under 1980-talet då hon var frontkaninen för Cadburys chokladkola Caramel Nibbles.

De sista åren har hon varit borta från rampljuset men med den nya uppmärksamheten och en allmän 80-talstrend var det självklart att Caramel Bunny gjorde comeback.

Och det är uppenbart att hon lever på 2000-talet. I Cadburys nya kampanj, gjord av Fallon London, är hon uppstylad i klänning specialdesignade av Giles Deacon, utsedd till årets designer av brittiska GQ. Kampanjen går utomhus och i livsstilstidningar för kvinnor.

Fallons reklam för Cadbury handlar ju sällan om choklad och Fallon fortsätter att fokuserar på mode i kampanjen för Caramel Nibbles. Giles Deacon har därför designat en scarf som följer stilen i Caramel Bunnys klänning. Scarfen säljs under begränsad tid i John Lewis-butiker i London. Priset är 15 pund och överskottet går till bröstcancerforskning.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

CadburyFallon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.