Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Känns helt rättvist”

Publicerad: 24 oktober 2013, 08:05

Jacob Nelson (den längsta) och resten av F&B-gänget med Långsiktigt-priset för IQ-filmerna.

Foto: Magnus Helander.

Storbyrån Forsman & Bodenfors vann – föga överraskande – flest priser på 100-wattsgalan på Cirkus i Stockholm i går. – Det kändes helt rättvist, i alla fall ur vårt perspektiv. säger Jacob Nelson, copywriter på F&B till Resumé.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenForsman & Bodenfors

Forsman & Bodenfors kan summera kvällen med totalt 450 watt och två vinster i kategorierna Långsiktigt och Producent.

Långsiktigt-kategorin har mest prestige och där vann F&B för sina eftertanke-filmer för IQ under perioden 2007-2012.

– Det känns fantastiskt att få vinna i Långsiktigt. Alla pris är roliga att få, men visst slår det lite högre att ha levererat under en längre tid än under en kampanjperiod, säger Jacob Nelson.

Sedan  första eftertanke-filmen kom 2007 har det, enligt IQ, gått att  mäta en stadig  förbättring av svenskarnas inställning till IQ och det  man står för: en  smartare syn på alkohol.

I IQ:s huvudmålgrupp  unga vuxna (18-25 år) känner 80 procent till IQ, varav 85 procent   tycker att det IQ gör är bra. IQ tycker sig även se en tendens "till  förändrad  attityd till alkohol, mot mer återhållsamhet".

Hur har det varit att jobba m IQ?
– Roligt, stimulerande och svårt. Men mest av allt har det varit en oerhört engagerad kund som verkligen ställt krav. Det finns många slaktade IQ-idéer på vägen. Och det har nog varit bra.

Hur ser du på utdelningen för er på F&B totalt i går?
– Det finns ju verkligen ingenting att klaga på. Det kändes helt rättvist, i alla fall ur vårt perspektiv. Väldigt roligt också att hela fem olika uppdragsgivare hos oss belönades. Från tunga lastbilar till insamlingar för barn som har det svårt.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.