Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Känns som en succé"

Publicerad: 1 november 2010, 13:34

Dedicate delar tillsammans med varuhuset Femman ut kläder i samarbete med Stadsmissionen. Syftet är att värme frusna göteborgare – och få in mer gåvokläder.


Ett av klädesplaggen som ges bort till göteborgarna. Foto: Dedicate.

Kampanjen ”Värm en vän” för Femman har rullat sedan förra veckan. Men imorse drog Dedicate igång aktionen där de hänger ut gratiskläder i kollektivtrafiken. Redan vid lunch var en stor del av kläderna borta.

– Jag tror de kommer försvinna rätt snabbt, säger Veronica Jensen, produktionsledare på Dedicate.

Det huvudsakliga syftet är att få folk att donera kläder till Stadsmissionen. Enligt Veronica Jensen har det målet också uppnåtts.

– Vi var nere på Femman idag och containersarna med kläder var fulla. Det känns som en succé, säger hon.

Arbetsgrupp Dedicate

Projektledare: Helena Wallskog

Produktionsledare: Veronica Jensen

Copywriter: Nina Janowicz

Art Director: Marc Zacharoff

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.