Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Kanske lite besvikna"

Publicerad: 15 April 2011, 10:29

Reklambyrån INGO hade fyra nomineringar i tre olika kategorier inför årets Guldäggsgala – men fick gå hem utan guldägg. – Vi är kanske lite besvikna över att det inte blev någon utdelning men har man nomineringar är man med i matchen, säger Björn Ståhl, cd på INGO, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Björn StåhlGuldägget 2011Ingo

Björn Ståhl. Foto: Niklas Palmklint.

Det var en allmän trend igår att storbyråerna fick klen utdelning. DDB hade 15 nomineringar och vann bara ett guldägg, Forsman & Bodenfors hade elva nomineringar och vann ett guldägg och Lowe Brindfors, som hade 9 nomineringar, blev helt utan guldägg.

Inte heller INGO fick något guldägg, trots fyra nomineringar. Däremot fick de fyra diplom.

– Vi är otroligt nöjda med våra fyra nomineringar. Kanske lite besvikna över att det inte blev någon utdelning i år men har man nomineringar är man med i matchen. Sedan har man alltid synpunkter på vissa av vinnarna men det hör ju till. Jag tycker att det var en kul spridning på byråer, men saknar de riktigt stora kampanjerna för stora uppdragsgivare. Det är lite för lätt att vinna med små jobb, säger Björn Ståhl, cd på INGO, till Resume.se.

Han fortsätter:

– Jag tycker att det är dags att kategorisera Guldägget annorlunda, kanske efter branscher. Sverige är för litet för en mediakategorisering. En värdigare vinnare av Guldskrift än Magnus (Jakobsson) har aldrig funnits, hans texter är geniala.

Malin Carlehäll

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.