Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Känslosam reklamfilm om godheten som kommunikationsform

Publicerad: 12 Maj 2015, 08:25

Det thailändska mobilföretaget TrueMovie har gjort en film som lyfter godhet som kommunikationsform. Filmen är en del av kampanjen "The True Meaning of Giving" som flertalet Thailändska välgörenhetsorganisationer ställt sig bakom.


I filmen får tittaren följa dottern till en välgörenhetsarbetare som besöker den thailändska kvinna som hjälpte hennes far under den tid han var krigsfånge under andra världskriget. Dottern berättar att hennes far tappade tron på godheten under kriget, men att han förändrades när kriget slutade. Hans tro kom tillbaka och därefter ägnade han resten av sitt liv åt att hjälpa personer. När han låg inför döden bad han dottern att leta upp personen som genom en modig handling förändrade honom.

Filmen avslutas med den rullande texten: "Compassion is true communication. Giving the best form of communication. Surrounded by the tragedies of a world war, discover the true meaning of giving."

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.