Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kaplan tar hem inkClub

Publicerad: 15 november 2012, 10:55

Kaplan RM vinner uppdraget för inkClub. Dessutom förvärvar bryån kunden Hyresgästföreningen.


Ämnen i artikeln:

HyresgästföreningenKaplan

InkClub, Sveriges största e-handelsföretag för bläckpatroner, satsar hårdare på internetbaserad kundnytta. Som stöd väljer företaget Kaplan RM som samarbetspartner.

inkClubs arbete med varumärken online ökar, nu får Kaplan ett helhetsansvar för kunden:

– inkClub är verkligen ett superspännande företag där man vuxit kraftigt just för att man lyckats fokusera så tydligt på internetbaserad kundnytta. Att inkClub valt oss i detta stärker oss i tron att framtiden inom CRM och lojalitet ligger i att kunna utnyttja nutidens starka tekniska plattformar på rätt sätt, säger Kaplan RM:s vd Johan Nordenström.

Kaplan RM ger understöd och vägledning för inkClub i deras implementering av kampanjhanteringssystemet Neolane.

inkClubs fokus på internetbaserad kundnytta går helt i linje med byråns tankar om att kombinera IT med alltifrån kreativitet till analys och strategi. Implementeringen av Neolane ska göra inkClubs än mer relevant i sin kunddialog.

– Vi vill ta relationen med våra kunder till nästa nivå för att ge dem ytterligare värde. Det känns tryggt att i detta ha med oss Kaplan RM som har ett erkänt gott rykte inom just CRM och kampanjhanteringssystem, säger inkClubs CRM-chef Mikael Malmström.

Förutom inkClub tar Kaplan Rm även hem ett uppdrag för Hyresgästföreningen.

Hyresgästföreningen organiserar drygt en halv miljon medlemmar i Sverige. För drygt ett år sedan utsågs Johan Nordenström, till ny vd på Kaplan RM.

Byrån har gjort en resa där företaget trotsat konjunkturen med ett femtontal nya kunder. Däribland Hyresgästföreningen:

– Vi har stort förtroende för Kaplans kunskaper i att utveckla medlemskommunikation och bygga relationer. Och vi ser verkligen fram emot att jobba tillsammans med dem i detta, säger Jens Wetterling, projektledare på Hyresgästföreningen.

Nu vill Hyresgästföreningen  öka kunskapen bland medlemmarna om vilka fördelar och möjligheter som medlemskapet ger, och samtidigt passa på att öka kunskapen i organisationen om vad medlemmarna vill.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

HyresgästföreningenKaplan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.