Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

KappAhl söker större modeller

Publicerad: 24 juli 2012, 09:42

Foto: KappAhl.

Reklamknepet: En modelljakt för kvinnor med storlek 44 och uppåt. KappAhl söker större modeller som en hyllning till klädkedjans XLNT-kollektion som fyller 15 år.


Ämnen i artikeln:

Kappahl

KappAhl säger sig ha en klart dominerande marknadsandel på 12 procent när det gäller kläder med större storlekar.

Modelljakten XLNT Model Search är ett reklamknep för att uppmärksamma kollektionen och öka försäljningen ytterligare. Tävlingen sker i samarbete med flera modetidningar i Sverige (tidningen Amelia), Norge, Finland och Polen.

Kandidaterna  röstas fram både genom en jury och genom en "folkets röst” via hemsidan.

– Med  tävlingen vill vi lyfta fram XLNT och samtidigt hylla kvinnan som trivs  med sin kropp och sina kurvor. Tävlingen har fått stor uppmärksamhet i  sociala medier, många är engagerade och många uppmanar vänner och  bekanta att rösta, meddelar KappAhl.

– En del av KappAhls sortiment har alltid varit och  kommer även framöver att vara dedikerat större storlekar.

KappAhl valde i våras Holy Diver som ny reklambyrå efter Forsman & Bodenfors.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Kappahl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.