Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

KappAhl väljer MEC för samtliga marknader

Publicerad: 30 Augusti 2013, 06:42

Klädkedjan KappAhl har upphandlat en gemensam mediebyrå för fem marknader – MEC: – Ett av KappAhls absolut viktigaste konkurrensmedel framåt är att ha insikt i moderna medie- och konsumtionsbeteenden, säger Johan Åberg, vd- och koncernchef för KappAhl.


Ämnen i artikeln:

MECKappAhl

KappAhl har formulerat ett mål att bli bäst på integrerade kampanjer.  

Klädkedjan upphandlar nu en gemsam mediebyrå för sina fem marknader –  Norge, Finland, Polen, Tjeckien och Sverige – för att nå målet.

KappAhl-koncernens  chef, Johan Åberg, menar att köpbesluten allt oftare fattas innan  kunden besöker butiken, vilket gör att de digitala kanalerna spelar stor  roll både före och efter köp.

Målet kring integrerade kampanjer  kommer drygt ett år efter att KappAhl beslutat sig för att skapa  kundkommunikation som sticker ut.

Allt för att stärka kopplingen till  sin huvudmålgrupp – kvinnor mitt i livet.
KappAhl har  sjösatt en ny kommunikationsstrategi, startat in-house-produktion och  stärkt sina strategiska kompetenser.
KappAhl vill genom mediebyråvalet säkerställa att man håller ihop sina strategier optimerar den lokala kommunikationen:
– Samarbetsupplägget stödjer vårt  nya snabbrörliga arbetssätt och ger oss en god beredskap att skapa  snabbrörlig kommunikation, samtidigt i alla kanaler och på alla våra  marknader, säger Johan Åberg i en kommentar.

MEC-samarbetet inleds i september.

Mindshare hade tidigare uppdraget.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

MECKappAhl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.