Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

KappAhls nya kollektion - en hållbarhetssatsning

Publicerad: 6 Maj 2015, 09:42

I dag lanserar KappAhl sin nya kollektion "Dreams Through a Lens". En kollektion där KappAhl satsar på långsiktigt, hållbart mode i ekologiska material – utan att sänka modegraden.


Ämnen i artikeln:

KappAhl

Mary McCartney är en erkänd fotograf med ett stort miljöengagemang och hon är dotter till Paul och Linda McCartney. I arbetet med KappAhls nya kollektion har hon fotograferat, filmat och haft en kreativ roll i konceptet.

–Vi är stolta över att presentera vår nya kollektion Dreams Through a Lens i ett unikt samarbete med Mary McCartney. Mary är en fantastisk tillgång i detta sammanhang, både vad gäller hennes engagemang för hållbarhetsfrågor, hennes talang bakom kameran och hennes kreativa delaktighet, säger Joakim Holmstrand, marknadsdirektör på KappAhl.

I pressmeddelandet beskrivs kollektionen bestå av "hållbara kläder med hög mordegrad". Samtliga plagg i kollektionen är tillverkade i ekologisk bomull, ekologiskt linne och återvunnen polyester och framtagningsprocessen har krävt mindre åtgång av vatten, energi och kemikalier.

–Jag fastnade för KappAhls idé om en hållbar kollektion som kan leva länge. Kollektionen är väldigt lättburen, stylish och chic. Mitt favoritplagg är skjortklänningen i ekologisk bomull. Den har en snygg form, materialet är mjukt och så gillar jag det tunna skärpet, säger Mary McCartney.

"Dreams Through a Lens" släpps i dag och går att hitta både i butik och online.

Se reklamfilmen och behind the scenes-filmen här:

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

KappAhl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.