Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kärleken övervinner allt – första innovationsägget till Garbergs

Publicerad: 20 April 2016, 14:26

First Person Lover gick hem.

Foto: Kampanjbild

”En underbar, nästan omöjligt ambitiös idé”. Det kallar juryn Garbergs datorspel ”First Person Lover” för Björn Borg, som vinner första Guldägget någonsin i Innovation.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2016GuldäggetGarbergsBjörn Borg

Garbergs har kammat hem flera priser för ”First Person Lover”, bland annat Guldnyckeln och 100-wattaren. I datorspelet fick användarna klä karaktörerna i nya Björn Borg-kollektionen och bekämpa ondskans krafter med en ”kärlekshandske”.

Nu kammar kampanjen hem Guldägget i nya kategorin Innovation med motiveringen:

”Världens första Guldägg någonsin i Innovation är en underbar, nästan omöjligt ambitiös idé. Vi förförs att kliva in i en värld där gränserna mellan kommunikation, e-commerce och gaming helt suddats ut. Ska man sälja underkläder 2016 ska man göra det i ett First-Person perspektiv, tungt beväpnad med kärlek och slängkyssar. Yes please Björn Borg,  kill them with kindness!”

Silverägget går till Forsman & Bodenfors med kampanjen ”Slow Down GPS” för If Skadeförsäkring.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.