Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kärleksförklaring till gröt vinner Reklamcupen

Publicerad: 3 juli 2013, 14:07

Axa och McCann Stockholm gick upp mot WSP och B2B-byrån Edenvik. Den förstnämnda vinner en ganska övertygande seger i den nionde omgången av DN:s Reklamcupen.


Ämnen i artikeln:

ReklamcupenMcCann

”Havre och havregrynsgröt är tillbaka. En av de nyttigaste och mest  naturliga frukostarna som finns. Det är dags att svenska folket får reda  på det.”

Så beskriver McCann sin annons för Axa.

Kärleksförklaringen till gröt föll juryn i smaken och vinner med 7-2 mot WSP:s Edenvik-annons.

Så här säger exempelvis DN:s annonsdirektör Dan Morén:
”Jag tycker att de har utnyttjat morgontidningens styrkor med en lockande, fördjupande och förklarande text.”

F&B:s copywriter, Anders Hegerfors, ger följande motivering:
”Idag är det AXA som vinner! Mycket copy funkar, så länge man har någonting att säga.”

The Fan Clubs AD, Markus Lindsjö, tycker så här:
”En text som får mig att tänka till vinner alltid mitt gillande.”
McCann vinner även folkets röst.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare
AXA, Marcus Burmester

McCann:
Thomas Gibson, projektledare
Ludvig Ehrenstråhle, Art director
Jacob Hamilton, originalare
Johan Nilsson, copywriter
Kajsa Kurtén, produktionsledare

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ReklamcupenMcCann

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.