Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Karlsson och Dahlqvist får topp-poster inom McCann

Publicerad: 1 Juni 2012, 06:31

Foto: Pressbild.

I mitten på förra året plockade McCanns NY- och London-chef Linus Karlsson in DDB:s CD Andreas Dahlqvist som vice chairman och executive creative director. Nu avancerar duon till tunga globala roller inom McCann.


Linus Karlsson blir ny chief creative offer global brands medan Andreas Dahlqvist tar som rollen vice sådan.

McCann meddelar att Linus Karlsson i och med sin nya roll ka fokusera  mer på nätverkets globala kunder, vilket även inkluderar Commonwealth -  ett samägt bolag med Omnicoms Goodby, Silverstein & Partners.  Commonwealth jobbar med General Motors varumärke Chevrolet.

Linus Karlsson har även blivit utsedd till ordförande för McCanns Global Creative Leadership Council.

Linus Karlsson har tidigare varit ordförande och chief creative  office för London och New York och han behåller titeln som ordförande  för såväl New York- som London-kontoret.

Andreas Dahlqvist har tidigare vice ordförande och executive creative director för New York-kontoret.

Han behåller också sin titel som vice ordförande för New York-kontoret.

Sean Bryan och Tom Murphy tar över mycket av de tidigare rollerna för Linus Karlsson och Andreas Dahlvist, enligt Adweek.

De båda rapporterar till Linus Karlsson och Andreas Dahlqvist samt till McCanns Nordamerika-chef Hank Summy.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.