Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Karlstads universitet vill locka studenterna – med skräckfilm

Publicerad: 10 Juni 2015, 12:02

Läskigt värre.

Märkliga telefonsamtal och läskiga dockor. Det händer skumma saker på Karlstads universitet när studenterna firar sommarlov.


Med skräckfilmen vill Karlstads universitet meddela att universitetet inte är detsamma utan dess studenter, hälsa trevlig sommar och välkomna dem tillbaka till skolan i höst.

Arvid Dahlgren är enhetschef på marknadsenheten på Karlstads universitet. Han säger att idén kom till när studenterna gått hem och flera ur personalen kände att vardagen förändrades.

– Vi har en liten budget jämfört med andra universitet, så därför måste vi hitta andra former för vår marknadsföring. När vi märkte hur tomt det blev började det att vi kom på scenen i filmen The Shining när en liten kille cyklar omkring på en sparkcykel. Vi presenterade idén för vår byrå Marilyn som utvecklade den, säger Arvid Dahlgren.

Filmklippet lades ut på universitetets Facebooksida under förmiddagen – men har redan nu fått ordentlig feedback.

"Hahaha det är riktigt illa när jag sitter med uppspärrade ögon o tycker att det är lite läskigt?", skriver en av de som kommenterat under det hyllade klippet.

Vad säger du om feedbacken hittills?
– Vi är överväldigade. Man vet aldrig med den här typen av grejer om det kommer delas och gillas förrän det är släppt.

Hur står det till på universitetet nu – har det hänt några läskiga grejer på riktigt?
– Haha! Nej, vi kan säga till alla att de kan vara lugna. Dockan är bortplockad och skrivarna fungerar som de ska – så alla studenter som kommer till oss i höst kan vara lugna.

Se filmen här.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.