Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kärnhuset får sitt allra första lejon – i Creative Data

Publicerad: 22 Juni 2016, 18:33

The Train Brain vinner brons i Cannes.

"The Train Brain Project" för Stockholmståg gick hem hos Cannes-juryn och belönas med brons i kategorin. Det är byråns första lejon någonsin.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016Kärnhuset

"The Train Brain Project" går ut på att räkna ut vilka pendeltåg som är sena – i förväg. Algoritmen är kopplad till appen Pendelkollen, där det är enkelt att se förutspådda förseningar i tågtrafiken.

Här kan du läsa mer om kampanjen.

Grand Prix gick till J. Walter Thompson Amsterdam för deras kampanj "The Next Rembrandt".

Juryordförande Tash Whitmey som är group chief executive officer på Havas helia, menar att kvalitén på de inskickade bidragen höll en extremt hög nivå i år.

– Vi letade efter en massa saker, men främst jobb som inspirerat andra människor genom att förena data med kreativitet. Vad beträffar Grand Prix-vinnaren är vi jättestolta. Samtidigt gör den oss lite rädda för vad gäller fighten mellan människor och maskiner och vad som händer i framtiden. Men det ena behöver inte utesluta det andra, det måste finnas en framtid där de två förenas och drar nytta av varandra, säger hon.

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016Kärnhuset

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.