Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Kärring”-kampanjen DO-anmäls

Publicerad: 31 oktober 2011, 09:57

Den skattefinansierade reklamkampanjen pekade ut unga män som använder dubbdäck som ”kärringar”. Nu har kampanjen anmälts till DO.


Resume.se har tidigare rapporterat om kampanjen vars syfte var att få invånarna i Jönköping  att välja odubbade vinterdäck i stället för dubbade. Bakom kampanjen  stod kommunen.

Nu har den anmälts till DO. Personen som anmält kampanjen ställer sig  frågande till vad ”kärring” har att göra med att  köra dubbdäck och  inte dubbfritt. Dessutom menar anmälaren att ”kärring” i sammanhanget  blir väldigt nedlåtande.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.