Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kartlägger konsumenter för mångmiljonbelopp

Publicerad: 11 Maj 2010, 12:53

Aegis-nätverket lägger fem miljoner kronor på en omfattande konsumentkartläggning i Sverige och övriga nordiska länder. – Det kan absolut ge oss nya kunder och det vässar det arbete vi gör för våra befintliga kunder, säger Göran af Klercker, vd för Aegis i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Göran af KlerckerAegis

Göran af Klercker.

Aegis har använt CCS – Consumer Connection System – i tio år, men det är först nu som reklamnätverket tar fram en konsumentkartläggning även för de nordiska länderna.

Systemet presenteras för Aegis kunder i Norden i dag, och basundersökningen genomförs med början den här månaden – 5 000 intervjuer görs i varje nordiskt land.

Det nya systemet, som till stor del är inriktat på sociala medier och digitalt beteende – är ett ”helt unikt analysverktyg” för konsumentinsikt, enligt Göran af Klercker som hoppas att det stärkta erbjudandet ger fler kunder.

Systemet, som möjliggör korsskörningar, ska ge bättre och mer precist underlag för planerare och strateger. Kunderna ska få bättre och mer specifika svar på hur just deras konsumenter lever, handlar, integrerar med varandra och konsumerar media.

– Behovet av fördjupad kunskap om konsumenten har aldrig varit större. CCS blir ett genombrott för hur vi kan konvertera insikter till praktisk kommunikationsplanering, säger Göran af Klercker.

CCS är en konsumentundersökning som 2009 gjordes på över 100 000 respondenter på världens 15 största marknader. I år görs den på ytterligare tio marknader – däribland alltså de nordiska länderna.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Göran af KlerckerAegis

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.