Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Katshing lämnar Starcom

Publicerad: 19 mars 2009, 10:16

Katshing, Sveriges största webbåterförsäljare av mobiltelefoner, har efter en pitch med flera byråer valt att byta mediebyrå. Valet föll på Market Broker och därmed avslutas det tidigare samarbetet med Starcom.


Ämnen i artikeln:

Starcom

– Geografiskt ligger Market Broker mycket närmre oss än vår tidigare byrå vilket gör att vi nu kan ha ett ännu tajtare samarbete, säger Tomas Skoglund marknadschef Katshing angående valet av byrå.
– Vi valde också Market Broker för att de är seriösa och hungriga. Vår ambition är att ha en ännu större närvaro på internet, något vi hoppas att Market Brokers kompetens inom digital marknadsföring kan hjälpa oss med.

Från och med idag påbörjas ett intensivt planeringsarbete och inom kort kommer den första kampanjen, men exakt konkret vad vill inte Tomas Skoglund offentliggöra ännu. Han säger dock att Katshing totalt lägger närmre sex miljoner kronor på marknadsföring per år.

Amir Mofidi vd och projektledare på Market Broker är glad över nya kunden.
– Vi är oerhört glada och stolta över att få jobba med Katshing. De har varit en utmanare inom sin marknad och har lyckats befästa sin position på marknaden, säger han i en kommentar.

Sedan tidigare har Market Broker jobbat med Avis, Ginza, Fonus, Rica Hotels och Folkuniversitetet uppdrag väst.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Starcom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.