Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Kaxigare och rakare”

Publicerad: 6 Februari 2012, 10:38

Systrarna Kallur är historia. Istället väljer AXA att satsa på tre nya framtidshopp i livsmedelsvarumärket storsatsning för 2012. Reklambyrå: Storåkers.


Angelica Bengtsson i Sverige, Christina Vujkevic i Norge och Lotte Friis i Danmark.

Det är sport-trion som ska lyfta AXA till nya höjde i Norden.

Med start idag går man ut i en storsatsning med just dessa tre, och också ett helt nytt kommunikationsgrepp.

Payoffen "Till dig som vill leva sunt", ersätts med "Kraft att lyckas".

– Vi blir lite kaxigare och rakare, säger Marcus Burmester, nordisk marknadschef på AXA.

Kampanjen går upp samtidigt i Danmark, Norge och Sverige.

I filmen syns en kvinna som efter frukost tar på sig sina spring kläder och går ut och joggar på morgonkvisten. Vid slutet av filmen rycks kläderna av i farten och i Norge hoppar Christina Vujkevic häck, i Danmark dyker Lotte Friis, världsmästarinna i simning i bassängen och i Sverige ser man Angelica Bengtsson, framtidshopp inom stavhoppning hoppa just stav.
– Allt är gjort analogt, utan trickfilmning. Tanken med filmen är att man först inte ska förstå vem det är, utan att det ska se ut som att det är en ung tjej i storstan.

– Vi ville komma bort från det vanliga, en kändis som visar en produkt. Vi istället visa på att framgång kommer genom goda vanor. – och att alla kan behöva lite hjälp på vägen, även om man redan är bäst i världen.

Läs mer om AXA:s storsatsning och det nya varumärkestänket i torsdagens utgåva av Resumé.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.