Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kejsarsnitt för 450 kronor

Publicerad: 15 november 2008, 08:27

Läkarmissionen drar igång en ny kampanj för deras Webaid-shop. Bakom konceptet står reklambyrån Cowboy.


Annonser med prislappar där det bland annat står ”Kejsarsnitt 450 kr”, så ser den nya kampanjen från Läkarmissionens ut. Kampanjen kommer att gå som annonser i dagstidningar och magasin, stortavlor och på nätet. Målet är att skapa kännedom om webbplatsen samt att locka besökare till organisationens biståndsbutik och att få folk att handla sina julklappar där.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån Cowboy. Bakom pr och mediestrategin står Prime PR.
Produkterna i annonserna, som till exempel myggnät, förlossning, gris och borrhål, är saker som går att handla i webbshopen. Totalt rör det sig om ett fyrtiotal olika produkter. Den som köper får ett gåvobevis och produkten levereras sedan till en mottagare i något av de länder där Läkarmissionen arbetar.

– Genom att köpa ett kejsarsnitt för 450 kronor räddar man livet på en mamma och hennes barn. Kan det finna en mer meningsfull julklapp, säger Conny Sjöberg, läkarmissionens informationschef, i en kommentar.

Läkarmissionen

Kund:Conny Sjöberg, Läkarmissionen
Byrå:  Cowboy
Arbetsgrupp: Thomas Gustafsson projektledare, Max Norman ad, Martin Ekman copywriter, Anna-Karin Johansson produktionsledare, Roger Eriksson cd

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.