Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kellogs bränner in loggan på corn flakes

Publicerad: 15 oktober 2009, 06:21

Kelloggs har kanske hittat den slutliga lösningen på varumärkessnyltning. I Storbritannien testar företaget med att bränna in Corn Flakes med laser på sina majsflingor.


Tanken är att bränna in Corn Flakes på ett antal flingor i varje Corn Flakes-paket.

– Konsumenterna ska inte ha några illusioner om att Kelloggs gör flingor för någon annan, säger Helen Lyons, teknikchef på Kelloggs enligt Daily Mail).

Loggan bränns in på den enskilda majsflingan med laserljus.
– Vi vet att det är möjligt att sätta en logga eller bild på mat och nu ska vi undersöka om det går på att göra det på en stor kvantitet.

Om det fungerar ska företaget även använda tekniken på andra varumärken som Frosties, Special K och Crunchy Nut.
– På senare år har vi sett ett ökat antal egna varumärken som försöker att kapitalisera på Kelloggs popularitet, förklarar Helen Lyons.

Varje år äts det 128 miljarder tallrikar med Corn Flakes.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.