Reklam
Kelly and Pling gör rekordstor kampanj
Publicerad: 4 december 2013, 15:57
Sunfleet Bilpool har anlitat Kelly and Pling som kommunikationsbyrå för vinterkampanjen som blir den största hittills. Företaget erbjuder korttidshyra av bilar, finns i hela landet och har Volvo som huvudägare.
Ämnen i artikeln:
Kelly and PlingKB
Karl-Johan Byttner
Sunfleet har tidigare inte jobbat med någon reklambyrå i egentlig mening.
– Deras sätt att skapa en synergi mellan reklam och pr är relevant för oss när vi våren 2014 drar igång vår största kampanj någonsin, säger Hampus Wickström, biträdande marknadschef på Sunfleet i en kommentar.
Sunfleet Bilpool erbjuder korttidshyra av bilar och finns över hela Sverige.
Rent praktiskt bokar användaren bilen med sin iPhone och låser upp densamma med sitt accesskort.
– En flexibel lösning som fyller glappet mellan permanent bilägande och biluthyrning, säger Erik Warolin på Kelly and Pling i en kommentar.
Målet med vinterkampanjen är att bygga Sunfleets varumärke i målgruppen.
– Vi är självklart otroligt glada och stolta för förtroendet och ser fram emot att producera Sunfleets största kampanj någonsin, säger Erik Warolin i en kommentar.