Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Keno visar den ”jobbiga” baksidan av att bli miljonär

Publicerad: 24 mars 2015, 12:59

Bild ur filmen.

Keno vill berätta hur jobbigt det är att bli miljonär. Som till exempel att det är för varmt på paradisstranden och för kallt i alperna. Se filmerna här.


Ämnen i artikeln:

KingSvenska SpelKeno

I morgon sjösätter Keno sitt nya reklamkoncept där de har bytt ut sin pay-off "Ta det lite Keno" mot "Chans att bli miljonär varje dag". Filmerna kretsar kring ett gotländskt par som utforskar livet som plötsligt rika, med resor till exotiska länder och ett fint hus med många fjärrkontroller.

Men det är inte i positiva ordalag de pratar om miljonärsskapet. Istället handlar det om de "negativa" aspekterna.

– I filmerna får vi med glimten i ögat följa ett gotländskt par och hur de manövrerar de utmaningar de ställs inför i sin vardag som nyblivna Kenomiljonärer, kommenterar Lotta Westerberg kommunikationsansvarig Keno på Svenska Spel.

Arbetsgrupp
Svenska Spel
Kommunikationsansvarig: Lotta Westerberg /Mikael Holmgren
Marknadschef Charlotte Burlin

King
Kundansvarig – Sunit Mehrotra
Creative Director – Frank Hollingworth
Pontus Ekström - Copy
Daniel Hallberg - AD
Peter Preisler - Projektledare
Reenu Chawla Wallin: Produktionsledare
Colony
Mark Baughan - Byråproducent

Markus Ahlm  - Byråroducent

Film de Liberté
Joakim Eliasson - Regissör
Christer Kildén  - Producent
Gustav Danielsson DoP

Stopp - Postproduktion
Redpipe – ljud

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

KingSvenska SpelKeno

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.